Механічні з'єднувачі або замки транспортерної стрічки - це спеціальні вироби, які, шляхом механічного кріплення до країв транспортерної стрічки та подальшого з'єднання між собою двох частин, дозволяють провести швидке поперечне стикування транспортерної стрічки в кільце безпосередньо на конвеєрній лінії в умовах виробництва.
З'єднувачі транспортерних стрічок потрібні для оперативної стикування транспортерної стрічки безпосередньо на конвеєрі в умовах виробництва або в тому випадку, коли необхідно тимчасово швидко замінити аварійну ділянку стрічки до її повноцінного ремонту.
Замки для стикування транспортерних стрічок застосовуються повсюдно для з'єднання гумотканинних стрічок шириною від 200 мм і товщиною до 30 мм, в залежності від конструкції та матеріалу самого з'єднання.
За принципом дії, механічні з'єднувачі стрічок транспортера можна умовно розділити на нероз'ємні, що з'єднують краю стрічки спеціальними гнучкими пластинами або «крокодилами» і роз'ємні шарнірні, які, в залежності від параметрів стрічки, можуть бути виконані у вигляді пластин або дротяних сталевих гачків.
Шарнірні з'єднання складаються з двох частин, кожна з яких кріпитися на свій край за допомогою гвинтів, болтів або заклепок для транспортерної стрічки та надалі з'єднується між собою спеціальним гнучким з'єднувачем.
Залежно від умов експлуатації, механічні з'єднання можуть бути зроблені з: нержавіючої немагнітної сталі, гальванізованої сталі або високоеластичної вуглецевої сталі.
До плюсів механічних з'єднувачів можна віднести відносно високу швидкість стикування стрічки даними способом, в порівнянні з методом холодної вулканізації клейовими складами або з методом гарячої вулканізації. Завдяки механічним з'єднувачам, як вказано вище, можна оперативно замінити пошкоджену ділянку або виконати ремонт поздовжнього порізу стрічки транспортера. У деяких випадках, в залежності від самої конструкції, з'єднувальні замки можуть використовуватися повторно.
До мінусів даного виду стикування транспортерної стрічки можна віднести обмежену можливість використання подібних з'єднань, в залежності від ширини стрічки, її товщини та навантажень. Ще одним великим мінусом є той факт, що механічні з'єднувачі можуть стати причиною передчасного зносу опорних роликів, привідного і веденого барабанів конвеєра.
В даному виді з'єднань в якості кріплення шарніра до стрічки використовуються заклепки. Подібне з'єднання використовується в тому випадку, коли необхідно стикування без подальшого обслуговування такого з'єднання, оскільки в такому випадку доведеться зрізати одноразові заклепки. Додатковою складністю є відносно повільна швидкість з'єднання подібним чином, оскільки необхідно вручну за допомогою молотка проводити монтаж кожної заклепки.
Подібний спосіб механічного стикування зручний тим, що в нижній частині кожного елемента шарніра вже існує різьблення під гвинт, що дозволяє міцно і надійно закріпити кожну ланку на стрічці. Таке з'єднання можна легко встановити та надалі демонтувати для обслуговування або в разі заміни механічного з'єднання на з'єднання методом гарячої або холодної вулканізації.
Болтові шарнірні замки дозволяють швидко і зручно здійснити стикування конвеєрної стрічки, оскільки в такому випадку в якості кріплення використовуються болти. Мінусом подібного з'єднання є те, що болти та гайки виступають за межі стрічки та можуть пошкоджуватися самі, що ускладнить їх подальший демонтаж, а також прискорити знос опорних роликів, привідного і веденого барабанів конвеєра.
У дужкових замках основним стримувальним кріпленням замку на транспортерній стрічці виступають спеціальні П-подібні скоби. До плюсів такого методу з'єднання можна віднести відсутність необхідності попередньо перфорувати стрічку, оскільки сама скоба під ударними навантаженнями пробиває матеріал, а потім розклепується за допомогою молотка в спеціальні поглиблення на елементах замка, що виключає стирання скоби в процесі експлуатації. До мінусів, як і в випадку з клепаними з'єднаннями, можна віднести те, що даний метод стикування стрічки складно демонтувати та обслуговувати, а значить він встановлюється тільки як довгостроковий варіант стикування стрічки в кільце.
Найпростішим, але одночасно і не надійним методом механічного з'єднання стрічок є спосіб установки «крокодилів». При подібному методі з'єднання, все що вам необхідно - це наявність самого з'єднувача і молотка, за допомогою якого ви по черзі забиваєте бічні зуби з'єднання безпосередньо в стрічку, регулюючи рівномірність посадки у міру просування від країв до середини. Даний спосіб є нерозбірним, без можливості обслуговування, більш того, сам замок є одноразовим що унеможливлює його повторне використання.
Дане з'єднання застосовується для нероз'ємного з'єднання країв стрічки шляхом болтового монтажу скоб до кожного з країв стрічки. При даному виді стикування досягається міцне з'єднання країв стрічки, що дозволяє експлуатувати подібний вид з'єднання довгий час. Також даний метод підходить для конвеєрів, з великими робочими навантаженнями. До мінусів, як і в випадку з шарнірними болтовими замками, відноситься пошкодження самих болтів, що ускладнює їх подальший демонтаж, а також підвищений знос опорних роликів, привідного і веденого барабанів конвеєра.
Подібний вид з'єднання стрічки в кільце одночасно має незаперечні плюси, оскільки, завдяки гнучкості з'єднання, може застосовуватися на конвеєрах з маленьким діаметром відомого і привідного барабанів до 160 мм. До мінусів можна віднести відносно трудомісткий процес встановлення даного виду з'єднувача, оскільки він встановлюється в одну площину з полотном стрічки, що має на увазі виріз поглиблення в стрічці під його монтаж з кожного боку. Завдяки відсутності отворів, даний вид з'єднувачів застосовується в тому випадку, коли по конвеєру переміщаються дрібнодисперсні вантажі.
Дротові з'єднувачі застосовуються в основному для з'єднання харчових полімерних стрічок товщиною до 10 мм. Сам замок виготовляється з міцної круглого або плоского дроту, з попередньою антикорозійною обробкою. Головною перевагою подібного з'єднання є можливість його використання при невеликих товщинах стрічок або в разі, коли мова йде про харчові полімерні стрічки, які мають невелику міцність в місцях перфорування. Подібний ефект досягається завдяки великій кількості точок кріплення замку до стрічки, рівномірно розподілених по площі, при цьому зберігається гнучкість самого з'єднання, що дозволяє використовувати його при малих діаметрах привідного і веденого барабанів.
Стикування транспортерних стрічок механічним способом, з одного боку, є більш дешевим і швидким, в порівнянні з методом гарячої вулканізації та методом вулканізації клейовими сумішами, але з іншого боку має велику кількість недоліків, описаних вище. До всього іншого додається і необхідність розуміти, який вид механічного з'єднання і для якої стрічки буде найдоцільніше використовувати, беручи до уваги навантаження та особливості вашого вантажу.
270 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
67 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
134 грн/м.п. | |
300 грн/м.п. | |
203 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
374 грн/м.п. | |