Шевронування (рифлення) транспортерних стрічок - це процес перманентного розміщення на поверхні транспортерної стрічки виступів різної форми та розмірів (рифлів) з метою підвищити продуктивність конвеєра в умовах критичних кутів нахилу для забезпечення ефективного транспортування сипучих або складних видів вантажів.
Шевронування стрічок транспортерних виконується в тому випадку, коли рівна поверхня стрічки, в поєднанні з кутами нахилу конвеєрної лінії, є неефективною для переміщення різних вантажів.
Іншими словами, під певними кутами нахилу конвеєра сипучі або круглі види вантажів будуть скочуватися, тим самим утворюючи їх накопичення в одному місці, що, у свою чергу, може створити надмірне локальне навантаження і привести не тільки до висипання вантажу, а й виходу з ладу як окремих вузлів, так і конвеєрної лінії в цілому.
Для підвищення ефективності роботи конвеєра, до поверхні транспортерної стрічки кріпляться спеціальні, переважно гумові або полімерні виступи - шеврони (рифлі). Вони перешкоджають скочуванню і накопиченню вантажу в одному місці, розподіляючи його рівномірно по конвеєрній лінії.
Залежно від специфіки вантажу і кутів нахилу конвеєра, шеврони можуть бути виготовлені з гуми або інших матеріалів, мати різну форму і розміри, в поєднанні з різними варіантами структури їх розміщення і кріплення до площини конвеєрної стрічки.
Найпоширенішим матеріалом для виготовлення шевронів є гума. У харчовій промисловості застосовуються інші види полімерів, стійких до впливу харчових жирів і кислот. Форма і розміри шевронів визначаються в залежності від обсягів вантажу, який транспортується і кутів нахилу конвеєра.
З'єднання шевронів з поверхнею транспортерної стрічки може бути виконано трьома способами: механічним, за допомогою гарячої або холодної вулканізації. Кожен з них має свої переваги й недоліки.
Механічне кріплення шеврона на площині стрічки виконується за допомогою болтів з попередньою перфорацією стрічки в місцях з'єднання.
Даний спосіб є найбільш примітивним і використовується рідко, оскільки не забезпечує надійної та нерухомої фіксації шевронів, що надалі призводить до швидкого зношування самого шеврону та транспортерної стрічки в місцях кріплення, з подальшою необхідністю її повної заміни.
До переваг цього способу можна віднести швидкість виконання робіт і їх дешевизну.
Рифлення методом гарячої вулканізації виконується за допомогою дорогого вулканізаційного обладнання в умовах високих температур.
До переваг даного методу можна віднести надійну фіксацію шевронів в місці з'єднання зі стрічкою конвеєра, можливість використання шевронної стрічки в умовах високих температур, якщо сама стрічка призначена для цього.
До мінусів: необхідність мати в наявності сиру вулканізаційну гуму потрібних марок в асортименті, відсутність можливості заміни рифлів в разі їх штучного пошкодження, складність виконання робіт на об'єкті замовника, велика ціна вулканізаційного обладнання і, як наслідок, його рідкість.
Холодний метод шевронування транспортерних стрічок виконується за допомогою високоякісних клейових складів. Даний спосіб є найбільш поширеним попри те, що є досить трудомістким.
За допомогою даного методу можна забезпечити надійну фіксацію шевронів на площині транспортерної стрічки зі збереженням їх достатньої гнучкості та можливості подальшого необмеженого ремонту і заміни. При цьому виконання даного виду робіт можливо як на базі нашого підприємства, так і безпосередньо на об'єкті замовника.
Єдиним мінусом даного методу є температурний максимум, який не повинен перевищувати +85˚С, що спричинить втрату властивостей клейового складу і, як наслідок, відшарування шеврону від площини стрічки.
Найпростішими варіантами розміщення шевронів є поперечне або стрілоподібне шевронування. Залежно від цілей, зустрічаються і більш складні варіанти структури розміщення шевронів.
Шевронування є складним і трудомістким процесом, що містить кілька етапів. Для початку на площині транспортерної стрічки відзначають місця розміщення шевронів, згідно з кресленням. Залежно від технологічної необхідності вони можуть бути розміщені безпосередньо на поверхні конвеєрної стрічки або в спеціальних, заздалегідь підготовлених посадкових місцях, вирізаних в самій площині транспортерної стрічки.
Їх глибина повинна відповідати товщині площадки шеврону, таким чином, щоб його площадка лягла в одну площину з поверхнею стрічки. Даний вид роботи виконується за допомогою спеціальної фрези, яка рівномірно знімає гуму з робочої поверхні стрічки.
Після цього контактні поверхні стрічки та шеврону зачищаються, обробляються спеціальним клейовим складом з наступною фіксацією на місці установки під навантаженням.
Наявність площадки у шеврону дозволяє збільшити площу контакту з поверхнею транспортерної стрічки, тим самим забезпечуючи його більш надійне з'єднання, що актуально в разі великого навантаження на сам шеврон.
У підсумку ми отримуємо надійне і практично монолітне з'єднання шеврону зі стрічкою, яке дозволяє ефективно транспортувати сипучі та круглі види вантажів, достатню еластичність при вигинах стрічки на привідному і відомому барабанах, без ризику відшарування і подальшого відриву шеврону від поверхні транспортерної стрічки.
Фахівці компанії DRTI володіють достатнім досвідом, наявністю всіх необхідних матеріалів та інструментів для виготовлення шевронної стрічки за кресленнями замовника в найкоротші терміни. Для зручності розрахунку вартості шевронування транспортерних стрічок ми розробили зручний калькулятор розрахунку, який дозволить отримати приблизну вартість даного виду послуг.
270 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
67 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
134 грн/м.п. | |
300 грн/м.п. | |
203 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
374 грн/м.п. | |