Ремонт конвеєрних стрічок - це процес оцінки, вибору оптимального способу і проведення ремонтних робіт для усунення пошкоджень транспортерної стрічки з метою її відновлення до стану, при якому її характеристики знову будуть відповідати експлуатаційним вимогам.
Ремонт конвеєрних стрічок необхідний в тому випадку, коли можливо відновити характеристики стрічки до стану, який буде відповідати умовам експлуатації, при цьому вартість ремонту буде економічно доцільною. У всіх інших випадках транспортерна стрічка підлягає заміні на нову.
Насамперед необхідно правильно оцінити стан пошкодження, з'ясувати, чи усунуто причину, яка призвела до пошкодження і вже потім приступати до вибору оптимального варіанту ремонту конвеєрної стрічки, з урахуванням експлуатаційних умов і її типу.
Ремонт транспортерних стрічок є трудомістким процесом, який починається з оцінки пошкоджень, підбору оптимального методу відновлення і матеріалів. Залежно від складності пошкодження і досвіду майстрів, можливо відновити пошкоджену ділянку стрічки до робочого стану або провести його заміну. Правильний підхід в питаннях ремонту стрічки та досвід фахівців в цій області можуть гарантувати довгий термін експлуатації транспортерної стрічки після ремонту.
У практиці ремонту та обслуговування конвеєрних ліній фахівці компанії стикаються з п'ятьма основними видами пошкодження гумовотканинних транспортерних стрічок, які можливо відремонтувати без необхідності повної заміни стрічки.
Поперечні порізи стрічки мають не тільки видиму область - безпосередньо поперечний розріз, а й тягнуть за собою порушення структури тканинних шарів, що прямо відбивається на зниженні характеристик стрічки при зусиллях на розрив. Дуже часто такі порізи викликані початковим пошкодженням однієї зі сторін, що надалі призводить до подальшого розриву стрічки під навантаженням. Через пошкодження структури тягового тканинного каркаса стрічки, можливий тимчасовий ремонт шляхом використання механічних з'єднувачів в місці порізу, але оптимальним варіантом буде заміна пошкодженої ділянки стрічкою необхідної довжини з аналогічними характеристиками.
У тому випадку, якщо пошкодження транспортерної стрічки має поздовжній характер, слід оцінити довжину пошкодження. Якщо довжина поздовжнього порізу стрічки невелика, тоді найдоцільніше встановити механічне поєднання, яке забезпечить надійну фіксацію країв розриву і достатню еластичність. У бюджетних випадках ремонту можна встановити латку з аналогічної стрічки, зафіксувавши її механічним способом над місцем розриву. Найкращим варіантом буде висічення пошкодженої ділянки з обробкою країв для подальшого монтажу латки методом холодної або гарячої вулканізації. Цей варіант є найбільш дорогим, але при цьому може бути найбільш ефективним, оскільки зберігається повна функціональність стрічки та усувається пошкодження. У самому поганому випадку можливий варіант заміни пошкодженої ділянки або, якщо поздовжнє пошкодження досить велике, повна заміна стрічки на нову або вживану транспортерну стрічку з мінімальним зносом.
Наскрізні пробої стрічки є відносно простими в ремонті. Швидким методом ремонту вважається установка латки поверх пробою з її фіксацією механічним способом. Більш якісний ремонт здійснюється накладенням латки з аналогічною транспортерної стрічки методом холодної або гарячої вулканізації. При цьому краї пробою зачищаються пошарово з боку транспортерної стрічки та дзеркально, у зворотному порядку, на латці. Таким чином латка встановлюється в рівень з площиною конвеєрної стрічки, яка ремонтується, а велика площа контакту забезпечує надійне і довговічне з'єднання.
Нові транспортерні стрічки найбільш популярних розмірів поставляються з гумовими бортами. Гумовий борт - це ще одна обкладка, яка захищає тяговий тканинний каркас транспортерної стрічки від бокових механічних пошкоджень. Дуже часто трапляється так, що знос робочої поверхні стрічки та неробочої поверхні є мінімальним, але при цьому з боків гумовий борт витерся і тканинний каркас починає розпадатися на окремі нитки, що може привести не тільки до втрати міцності стрічки на розрив, а й до розшарування тканинного каркаса. Усунути цю проблему можна за допомогою відновлення гумового борту спеціальними клейовими складами, тим самим значною мірою продовживши її регламентний термін служби.
Точкові непрямі пошкодження гумової робочої поверхні стрічки можуть призвести до пошкодження тягового багатошарового тканинного каркаса стрічки, що, своєю чергою, може привести до потреби у більш вартісному ремонту стрічки аж до заміни пошкодженої ділянки стрічкою аналогічних характеристик. Щоб уникнути цього, досить вчасно проводити інспекцію і ремонт робочої поверхні стрічки. Ремонтні роботи проводяться як із застосуванням рідких гумових складів, якими, після попередньої обробки ремонтованої ділянки, заповнюють пошкоджену ділянку, так і за допомогою не вулканізованих гумових сумішей методом гарячої вулканізації.
Як і в роботах зі стикування транспортерних конвеєрних стрічок, їх ремонт може здійснюватися трьома основними способами, суть, недоліки та переваги кожного з яких ми опишемо нижче.
Найбільш примітивним, швидким і недорогим способом є варіант ремонту транспортерних стрічок механічним способом. Суть даного методу зводиться до фіксації латок на основній поверхні стрічки за допомогою механічних кріплень або з'єднання країв при поздовжніх або поперечних порізах механічними з'єднувачами. До переваг цього способу можна віднести високу швидкість проведення ремонтних робіт і відносно невелику вартість. До мінусів: такий ремонт не може врятувати ситуацію і, найчастіше, застосовується як екстрений захід з метою продовжити роботу конвеєрної лінії до повної або часткової заміни транспортерної стрічки.
Найбільш поширений метод ремонту, завдяки якому можливо здійснити якісний і надійний ремонт пошкоджень. До переваг даного методу можна віднести високу експлуатаційну надійність стрічки після ремонту. З мінусів: досить трудомісткий процес, що вимагає від фахівців, які проводять роботи, високої кваліфікації та наявності великого досвіду, що, у свою чергу, безпосередньо впливає на загальну ціну ремонту. Додатковою перевагою є можливість подальшого ремонту цих ділянок, наприклад, якщо в наслідок неправильної експлуатації сталося відшарування латки.
Даний спосіб вважається найдорожчим. Пов'язано це в першу чергу з тим, що для організації ремонту транспортерних стрічок методом гарячої вулканізації необхідно дороге обладнання - спеціальні вулканізатори. Попри те, що самі витратні матеріали для організації ремонту даними способом коштують значно дешевше, ніж у випадку з холодною вулканізацією, використання спеціального обладнання зводить нанівець можливу вигоду. Застосовується даний спосіб тільки в тому разі, коли неможливо організувати холодну вулканізацію, у зв'язку з температурними режимами експлуатації конвеєрної лінії, які не повинні перевищувати +80°С. Ще одним мінусом даного способу являє відсутність можливості повторного ремонту цієї ділянки.
270 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
67 грн/м.п. | |
390 грн/м.п. | |
134 грн/м.п. | |
300 грн/м.п. | |
203 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
74 грн/м.п. | |
374 грн/м.п. | |