Що таке обгомовування валів і роликів
Гумування валів і роликів - це процес покриття металевої поверхні валів і роликів рідкої або листовою гумою, полімерними складами з метою захисту їх поверхні від впливу корозії або механічних пошкоджень.
Для чого необхідно гумувати вали
Гумування або обгумовування поверхонь здійснюється для їх захисту від впливу корозії, в тому числі при впливі хімічно активних речовин, а також механічних пошкоджень в процесі роботи: одноударних навантажень, тертя і деформації. Завдяки гумуванню валів і роликів значною мірою збільшується термін їх служби.
Особливості обгумовування роликів та валів
Технологія гумування валів і роликів дозволяє проводити даний процес як із застосуванням рідкої гуми або полімерних складів, так і з застосуванням листової гуми різної товщини. В обох випадках, перед початком робіт по нанесенню гуми, контактні поверхні зачищаються для подальшої обробки спеціальним праймером, завдання якого збільшити адгезію поверхні з полімерними складами або листовою гумою. Якщо раніше вироби вже були покриті захисним шаром, перед початком робіт по гумуванню необхідно попередньо видалити старе покриття на спеціальному обладнанні.
Рідка або листова гума, а також полімерні склади підбираються виходячи з умов експлуатації валів і роликів або особливих вимог самого виробництва. Так, наприклад, в умовах харчових виробництв для гумування застосовують рідкі полімерні склади, використання яких допустимо в умовах харчових виробництв. В іншому випадку, можливе застосування спеціальних гум для гумування, стійких до впливу: мастил, бензину, високих і низьких температур.
Обгумовування методом холодної вулканізації
Армування одношаровою листовою гумою або багатошаровою гумою з декількома шарами високоміцної тканини виконується шляхом холодної вулканізації. Іншими словами, на попередньо підготовлену поверхню валу або ролика приклеюється і фіксується в заданому положенні до повного висихання клейового складу гумова пластина потрібної товщини. Після цього ролик або вал проходить процес центрування з метою виключити міжосьове зміщення, яке може спричинити передчасний вихід з ладу підшипників. При необхідності додатково на такому покритті можна прорізати канали для відводу бруду, що дозволить збільшити продуктивність конвеєрної лінії.
Подібне покриття має високу міцність, завдяки використанню армованої тканинними шарами гуми, а також стійке до тривалих одноударних механічних навантажень.
Обгумовування рідкими полімерними складами
Гумування рідкими полімерними складами здійснюється наступним чином: вал або ролик поміщається в спеціальну знімну обкладку, яка називається обичайка. Залежно від того, якої товщини необхідно отримати покриття, підбирається і діаметр самої обичайки. Після розташування валу або ролика в обичайці, їх потрібно максимально точно відцентрувати та зафіксувати в такому положенні, а простір між виробом і стінками обичайки заповнюється рідкою гумою або полімерними складами.
Для запобігання утворенню пустот, викликаних наявністю пухирців повітря в густих складах, можливе застосування спеціальних вібраційних столів або вакууматора. Залежно від того, який полімерний склад використовується, можлива додаткова термічна обробка. Після застигання складу і вилучення валу або ролика з обичайки, як і в випадку з методом холодної вулканізації, необхідна обробка поверхні виробу на токарному верстаті для виключення осьових перекосів.