Футерування (гумування) привідних барабанів

Що таке футерування або гумування привідних барабанів

Футерування або гумування (обгумовування) привідних барабанів - це процес нанесення спеціального композитного покриття на основі гуми або полімерів для підвищення коефіцієнта тертя між транспортерною стрічкою і тяговим барабаном з метою захистити останній від механічного зносу і впливу корозії, а також для підвищення ефективності роботи конвеєрної лінії.

Для чого роблять футерування привідних конвеєрних барабанів

Гумування привідних барабанів значною мірою збільшує коефіцієнт тертя між гумованою поверхнею приводного барабана і неробочою поверхнею стрічки завдяки однорідності матеріалів, що дозволяє збільшити продуктивність конвеєрної лінії. Гумування привідних барабанів забезпечує захист металевої поверхні барабана, що піддається постійному тертю, від механічного зносу і корозії, що значною мірою збільшує його термін служби.

Де застосовується футерування привідних барабанів

Гумування привідних барабанів може застосовуватися в умовах будь-якої конвеєрної лінії для продовження терміну служби приводного барабана, вузлів конвеєра і транспортерної стрічки. На конвеєрних лініях зі складними умовами експлуатації використовують гумуючий футерувальний матеріал з аналогічними властивостями та класом гуми стрічки, яка експлуатується на конвеєрі.

Особливості гумування привідних барабанів

Залежно від умов експлуатації конвеєрної лінії необхідно підібрати правильний спосіб футерування. Існують три основні способи проведення робіт по обгумовуванню тягових барабанів.

Метод механічного футерування привідних барабанів

При використанні даного методу футерувальна пластина кріпиться до поверхні тягового барабана спеціальними болтами. Іншим варіантом є кріплення до поверхні барабана спеціальних знімних (на болтових кріпленнях) або незнімний поперечних спрямовувачів (кріпляться за допомогою зварювання), між якими поміщають гумову пластину.

Роботи з підготовки привідного барабана до обгумовування в цьому випадку охоплюють свердління отворів і нарізання різьблення для подальшої фіксації футерувальної пластини або спрямовувача болтовим з'єднанням.

Головною перевагою методу механічного гумування приводних барабанів є значна швидкість проведення робіт внаслідок відсутності необхідності зачищати поверхню тягового барабана, обробляти його праймером і чекати, коли висохне клейовий склад. Такий метод також забезпечує швидку заміну зношених футерованих пластин на нові. Роботи можуть виконуватися безпосередньо на об'єкті замовника, без необхідності демонтажу привідного барабана.

Гумування привідних барабанів методом холодної вулканізації

Використання даного методу передбачає фіксацію футерувальної пластини на поверхні привідного барабана за допомогою двокомпонентних клейових складів. Для кращої адгезії різнорідних матеріалів, гуми та металу, поверхня привідного барабана попередньо зачищається до стану голого металу та обробляється спеціальним праймером.

Коли праймер висохне, на поверхню барабана і футерувальної пластини наноситься двокомпонентний клей (клей з затверджувачем), після чого відбувається приклеювання технічної пластини для футерування до поверхні привідного барабана з її фіксацією в заданому положенні до повного висихання клейового складу.

Даний метод найбільш часто застосовується завдяки своїй простоті та універсальності, роботи можуть проводитися як на об'єкті замовника, без необхідності демонтувати приводний барабан, так і на базі нашого підприємства. Якісний праймер і клейові склади, які застосовують наші фахівці, забезпечують високу адгезію різнорідних матеріалів, таких як гума і метал, що дозволяє експлуатувати футерувальні пластини до їх регламентної заміни через втрату обсягу при стиранні.

Мінусом даного методу є неможливість його застосування в умовах роботи конвеєрної лінії при температурах понад 80 С, що призводить до втрати властивостей клейових складів і, як наслідок, відшарування технічної пластини від поверхні приводного барабана.

Гумування привідних барабанів методом гарячої вулканізації

Дані вид робіт вважається найбільш трудомістким і застосовується тільки в тому випадку, коли умови роботи конвеєрної лінії не дозволяють застосувати жоден з вищеописаних способів. Даний вид робіт не може проводитися на об'єкті замовника. Також існують обмеження по діаметру приводного барабана, розміри якого можуть перевищувати розміри автоклава для здійснення вулканізації.

Металева поверхня барабана попередньо зачищається, після чого, в залежності від товщини покриття, підбирається обичайка необхідного розміру, всередину якої розміщують барабан і виставляють з максимальною точністю по центрах. Після цього простір між обечайкою і поверхнею привідного барабана заповнюють спеціальним полімерним складом, переміщують на вібраційний стіл для видалення бульбашок повітря, а потім в автоклав до повного затвердіння полімерного складу.

Після вилучення приводного барабана з автоклава його переміщують на токарний верстат, де поверхня покриття проходить обробку з метою виключити перекоси по центрах. Також, при необхідності, нарізаються канали для відводу бруду потрібної глибини та форми.

Види та властивості технічних пластин для футерування привідних барабанів

Широкий асортимент технічних пластин дозволяють проводити процес обгумовування привідних барабанів практично для будь-яких умов експлуатації конвеєрних ліній. Залежно від необхідності, ми можемо запропонувати композитний футерувальний матеріал: гума + кераміка, гума + тканинні армувальні шари з високоміцної синтетичної тканини.

Важливим є і те, що пластини для футерування виготовляються з різних класів гум, які мають спеціальні властивості: антистатичність, стійкість до дії механічних навантажень і низьких температур, хімічно активних речовин, в тому числі: масел, органічних і харчових розчинників, бензину різних марок.

Поетапний опис процесу обгумовування привідного барабана методом холодної вулканізації

Зачистка поверхні

Насамперед необхідно провести роботи з видалення старого футерувального матеріалу або іржі з поверхні приводного барабана. Також, для подальшого нанесення праймера, поверхня повинна мати невелику шорсткість, що поліпшить адгезію праймера і металу.

Дані роботи проводяться з використанням кутової шліфувальної машинки та зачисних дисків. В деяких випадках можливо попереднє проточування поверхні на токарному верстаті.

Очищення і знежирення

Після проведення робіт по очищенню поверхні, необхідно за допомогою компресора добре продути та знежирити поверхню спеціальним розчинником. Застосування стандартних знежирювальних складів виключено.

Нанесення праймера

Нанесення праймера необхідно для поліпшення адгезії при склеюванні різнорідних матеріалів. Іншими словами, праймер виступає як проміжний шар, завдяки його здатності добре проникати в структуру металу та одночасно утворювати міцний зв'язок з клейовим складом.

Праймер наноситься пензлем одним тонким шаром, при цьому необхідно ретельно обробити всю поверхню приводного барабана виключаючи прогалини.

Перехід до наступного етапу відбувається тільки після повного висихання праймера, на що може знадобитися від 60 до 120 хвилин, в залежності від температури навколишнього повітря. На цьому етапі дуже важливо стежити за тим, щоб на оброблену поверхню не осідав пил, не потрапляла волога і не утворювався конденсат. Для забезпечення цих умов можлива установка тимчасової конструкції, всередині якої можна створити необхідні умови.

Підготовка технічної пластини

На наступному етапі необхідно підготувати технічну пластину. Етап підготовки полягає в розрахунку необхідної довжини технічної пластини таким чином, щоб її краї лягли стик в стик при накладенні на поверхню привідного барабана.

На цьому етапі на поверхні технічної пластини прорізають канали для відводу бруду потрібної форми й розміру. Зворотний бік футерувальної пластини необхідно обробити пелюстковим диском за допомогою болгарки для створення шорсткості, що забезпечить краще зчеплення з клейовим складом. Важливо мати КШМ з регульованими оборотами та проводити дані роботи на низьких оборотах, щоб запобігти зайвому перегріву гуми, що може привести до втрати гумою своїх властивостей і подальшого відшарування пластини на цій ділянці.

Змішування клею і затверджувача

Перед додаванням затверджувача в клейовий склад, банку з клеєм рекомендується потрясти протягом декількох хвилин для того, щоб клейовий склад добре перемішався. Потім перелити флакон з затверджувачем в банку з клеєм і знову добре перемішати. Після додавання затверджувача важливо провести всі роботи не пізніше, ніж за 2 години, час до повного застигання клейового складу.

Нанесення першого шару клейового складу

Клейовий склад необхідно нанести тонким шаром на вкриту праймером поверхню привідного барабана і на попередньо оброблену поверхню технічної пластини. Даний шар є попередніми. Його завдання глибоко проникнути в структуру праймера на привідному барабані та в поверхню гумової пластини.

Після нанесення клейового складу необхідно дочекатися поки він підсохне. Час висихання клею залежить від температурних умов, чим температура вище, тим швидше застигає клейовий склад.

У разі застосування пластин зі спеціальними властивостями гуми, можливе нанесення першого шару клейового складу тільки на поверхню привідного барабана.

Нанесення основного шару клейового складу

Після того, як перший шар повністю висохне, наносимо другий шар. Після нанесення другого шару необхідно дочекатися, поки клей трохи підсохне.

Найвірнішою ознакою того, що пора переходити до наступного етапу буде перевірка клею на налипання, для цього досить прикласти до обробленої поверхні чисту рукавичку або шматочок тканини, якщо клей залишиться на тканині, тоді необхідно ще почекати. Як тільки клей перестане прилипати, можна переходити до наступного етапу.

Накладення технічної пластини

Прикладати технічну пластину до поверхні приводного барабана необхідно строго по заздалегідь нанесеній лінії розмітки, щоб виключити її перегин. Після того можна переходити до накату пластини на привідний барабан. Це здійснюється за допомогою спеціального гумового молотка, простукуючи технічну пластину від середини до країв для того, щоб виключити утворення повітряних порожнин.

Після того, як технічна пластина покриє поверхню барабана, необхідно спеціальним металевим валиком ще раз прокатати поверхню від середини до країв для підвищення зчеплення клейового складу з поверхнями.

Заповнення стикового проміжку

Після накладення футерувальної пластини може утворитися накладення або стиковий проміжок. У разі наявності проміжку необхідно обрізати зайве, промазати краї пластини та знову прокатати їх валиком.

Якщо утворився стиковий проміжок, його можна заповнити клейовою гумою, утрамбовуючи її в утворену порожнечу металевим валиком.

Закінчення робіт

Після того, як клей повністю затвердіє, необхідно зачистити всі місця, де виступає клейовий склад або гума в місці стикового проміжку. По краях барабана необхідно виконати підрізування технічної пластини під кутом в 45° таким чином, щоб її площина не виступала за межі привідного барабана.

У разі, якщо гума ущільнювача виступає за площину футерувальної пластини в місці стикового проміжку, її необхідно зчистити до площини технічної пластини за допомогою пелюсткового диска для КШМ на низьких оборотах.

Переваги футерування привідних барабанів

Завдяки контакту однорідних матеріалів на привідному барабані та нижньої обкладинки транспортерної стрічки підвищується коефіцієнт тертя, що значною мірою підвищує продуктивність конвеєрної лінії.

Підвищення коефіцієнта тертя дозволяє експлуатувати транспортерну стрічку при меншому натягу, що позитивно позначається на терміні її експлуатації.

Наявність футерування на приводному барабані знижує знос нижньої гумової неробочої обкладинки стрічки. Це досягається шляхом досягнення високого тягового зусилля завдяки контакту двох однорідних поверхонь.

Високе тягове зусилля зберігається навіть в разі налипання дрібних частинок матеріалу, що транспортуються, на неробочу поверхню конвеєрної стрічки. Це відбувається завдяки брудовідводящим каналам на поверхні футерувальної пластини.

Відсутність обгумовування барабана, при ослабленні натягу транспортерної стрічки в процесі експлуатації, може призвести до прослизання стрічки на привідному барабані з її подальшим сходом, що спричинить зупинку конвеєрної лінії, поперечне або поздовжнє пошкодження стрічки, пошкодження бічних гумових обкладок.

Технічна футерувальна пластина захищає металеву поверхню барабана від абразивного і корозійного зносу, значно продовжуючи його термін експлуатації. В кінці експлуатаційного терміну необхідно буде провести повторне футерування привідного барабана, але це буде коштувати значно дешевше в порівнянні з ремонтом або заміною привідного барабана.

Вибір футерувальної пластини та способу гумування

В кожному окремому випадку футерувальний матеріал підбирається з урахуванням індивідуальних особливостей вашого виробництва. Фахівці компанії підберуть футерувальний матеріал з урахуванням всіх особливостей експлуатації конвеєрної лінії та нададуть рахунок на виконання робіт по футеруванню привідного барабана під ключ.

Для того, щоб отримати актуальну вартість робіт по футеруванню, будь ласка, заповніть опитувальний лист, що дозволить нам в найкоротші терміни надати вам вартість робіт на цей вид послуг.

Потрібна консультація?

Ми вам зателефонуємо протягом 15 хвилин